معرفی ترندهای تکنولوژی فروش کسب و کارها


معرفی ترندهای تکنولوژی فروش کسب و کارها

همه‌ی کسب و کارها می‌خواهند بیشتر بفروشند ولی همه‌ی آنها موفق نمی‌شوند. ابزار فروش متنوعی هر روزه وارد بازار می‌شوند و شرکت‌های در حال رشد با این چالش مواجه هستند که کدام روش و وسیله را برای افزایش فروش خود استفاده کنند. ترندهای تکنولوژی فروش چیزی است که این کسب و کارها باید به دنبال آن‌ها باشند.
هیچ شرکتی زمان و پول نامحدود ندارد که بخواهد همه‌ی ابزار فروش کسب وکار را امتحان کند تا ببیند که کدام یک جواب می‌دهد. شرکت‌ها باید روی ارتقای بخش‌های خاصی از فرآیندفروش خود کار کنند. تمرکز روی عملکرد کمک می‌کند تا بتوانید اولویت‌های خود را مدیریت کرده و مشخص کنید که نیاز به چه ابزاری جهت افزایش فروش کسب و کار دارید.

ترندهای تکنولوژی فروش که در ادامه ارائه خواهند شد را در نظر بگیرید و به بنید که شرکت شما از کدام یک از آن‌ها می‌تواند فایده ببرد:

۱- مناسب بودن مهمتر از تنوع است
چرا شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی‌های فروش تلاش می‌کنند محصولات خود را با قابلیت‌هایی ارائه دهند که تنها متناسب طیف خاصی از شرکت‌ها باشند؟ شرکت‌های در حال رشد باید کمتر به دنبال ابزار فروشی باشند که بجای گیج کردن آن‌ها با قابلیت‌های فراوان، کارشان را ساده‌تر و آسان‌تر کند. یکی از این موارد باید پروسه‌ای باشد که مشتری طی می‌کند تا خرید خود را انجام دهد. این پروسه باید تا حدممکن ساده‌تر شود. یکی از ابزار فروش که در بین ترندهای تکنولوژی فروش نیز مشاهده می‌شود، Regie است. این تکنولوژی فرآیندهای پیچیده را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد تا کسب و کار بتواند روی فعالیت‌های مرتبط به افزایش فروش بپردازد. یکی از جملاتی که مدیرعامل این شرکت می‌گوید این است: چرا زمانی که می‌توان از آبپاش استفاده کرد، از شلنگ آتش نشانی استفاده کنیم؟ شرکت‌های در حال رشد زمان و پول زیادی ندارد. ابزاری که آن‌ها استفاده می‌کنند نیز باید به آن‌ها کمک کند تا از منابع محدود خود بیشترین استفاده را بکنند؛ نه اینکه فرایند فروش آن‌ها را پیچیده‌تر کند. حتی شرکت‌هایی که به اندازه‌ی کافی بزرگ هستند هم نیازی نیست تا از ابزار جدیدی استفاده کنند، درحالی که تکنولوژی فروش قبلی که استفاده می‌کنند با همان میزان کارایی و هزینه‌ی کمتر کار را انجام می‌دهد.

۲- حتی کوچکترین عملکرد هم نیاز به مدیریت ارتباط با مشتری CRM دارد
کسب و کارها در ابتدا تا می‌توانند از ابزار ارزانی برای مدیریت فروش خود مانند اکسل استفاده می‌کنند. کسب و کارهای بزرگتر از نرم افزارهای CRM استفاده می‌کنند، کسب و کارهای کوچکتر هم باید این کار را بکنند. استفاده از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری که از ترندهای تکنولوژی فروش است برای همه‌ی کسب و کارها ضروری است. برای مثال Hubspot از جمله CRM هایی است که رایگان است و تمام کارایی‌هایی که استارتاپ‌ها به آن نیاز دارند را داراست. استفاده از هاب اسپات آسان است، می‌توانید فهرستی از میلیون‌ها مشتری خود را وارد کنید بدون اینکه نگران حذف شدن آن‌ها باشید.

۳- داده و آمار خوب است اما انتقال واضح آن‌ها مهم‌تر است
همه‌ی شرکت‌ها در سال ۲۰۱۹ داده جمع آوری می‌کنند ولی بسیاری از آن‌ها در انتقال این داده‌ها به بخش‌های مختلف خود شکست می‌خورند. اگر این اتفاق بیافتد تمام تلاش‌های افزایش فروش کسب و کار به هدر رفته است و تیم فروش نیز به خاطر عدم توانایی استفاده از داده‌ها دچار سردرگمی می‌شود. در بیشتر شرکت‌ها بخش ای مختلف ارتباط واضح و مشخصی با یکدیگر ندارند و اصلاً نمی‌دانند که بخش‌های دیگر چه داده‌هایی دارند. پس از پلتفرم‌هایی استفاده کنید که امکان انتقال و انتشار سریع داده‌ها را بدهد. تیم‌های فروش باید از ابزاری که امکان انتقال داده‌ها به شیوه‌ای مؤثر باشد استفاده کنند مانند Prezi. این نرم افزارها که از ترندهای تکنولوژی فروش هستند باعث می‌شوند ارتباطاتی روان، مؤثر و مفید بین تیم‌های مختلف مشغول در کسب و کار به وجود بیاید.

۴- ربات‌های سخنگو فرآیند را شروع می‌کنند
هوش مصنوعی در هر فرآیند و کارکردی از کسب وکارها نفوذ کرده است حتی در فروش. اگر کسب و کار شما فروشگاهی اینترنتی است در ساعات مختلف روز مراجعه کننده خواهید داشت که شاید در آن موقع کسی نباشد که پاسخگوی سؤالات مشتری‌ها باشد. استفاده از هوش مصنوعی در چنین مواقعی از ترندهای تکنولوژی فروش در سال ۲۰۱۹ است. ربات‌های چت اولین کارکنان بخش فروش هستند که مشتری‌ها را هدایت می‌کنند تا خرید خود را انجام دهند. این ربات‌ها هرگز خسته نمی‌شوند، همیشه در حالت آماده باش هستند و اطلاعات متناسب را به گونه‌ای به مشتری ارائه می‌کنند تا خرید خود را انجام دهند. یکی از سیستم‌هایی که اکنون قابل دسترسی است Chatbot از شرکت Intercom است. بسیاری از شرکت‌های خارجی از این ربات که از ترندهای تکنولوژی فروش در کسب و کارهاست استفاده می‌کنند؛ البته باید دقت داشته باشید که این ربات به زبان انگلیسی است و مسلماً هنوز به زبان فارسی در دسترس نیست؛ اما شما می‌توانید از ربات‌های مناسب طراحی شده جهت سایت‌ها و یا حتی ربات‌های تلگرامی نیز استفاده کنید. همیشه نیازی نیست هزینه‌ی زیادی برای حل مشکلی صرف کنید که می‌توانید با شیوه‌ی راحت‌تری نیز آن را انجام دهید.

۵- چرا باید از این ترندها استفاده کنیم؟
کافیست به بلایی که بر سر شرکت موبایل نوکیا آمد فکر کنید تا متوجه شوید. عدم استفاده و استقبال از ترندهای جدید باعث شد شرکتی که در تمام بازارهای دنیا فعال بود از رقبایی که حتی فکرشان را نمی‌کرد که جلو بزنند عقب بماند؛ حتی تلاش‌های اخیر این شرکت نیز جهت بازگشت به بازار چندان موفقیت آمیز نبوده است.

در دوره‌ای که ما زندگی می‌کنیم ترندهای زیادی هر ساله به وجود می‌آیند، از بین این ترندها برخی بسیار موفقیت آمیز هستند و کسب وکارهایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند نیز خیلی سریع پیشرفت کرده و به شرکتی بزرگ تبدیل و موفق تبدیل می‌شوند؛ البته بسیاری از ترندها نیز تنها مدت کوتاهی دوام می‌آورند. در این مطلب سعی کردیم ترندهای تکنولوژی فروش که آینده‌ی درخشانی را برای کسب و کارها رقم می‌زنند به شما معرفی کنیم. افزایش فروش و موفقیت با کمک از این ترندها بسیار دست یافتنی‌تر به نظر می‌رسد.

  انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 149

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما